سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی کشورهای حاضر در نمایشگاه اکسپو میلان سعی دارند تا توان فرهنگی، نوآوری و ابداعات، همچنین پیشینه و آداب و سنن خود را به‌ نوعی در این رویداد به نمایش گذارند و سهم بیشتری در جذب بازدیدکنندگان داشته باشند.
« سید علیرضا شجاعی» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با چند دستگاه از جمله وزارت کشور، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برای حضور در اکسپو ۲۰۱۵ میلان افزود: در این رویداد اهمیت مواد غذایی و چگونگی برخورد با پدیده گرسنگی مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: هسته اصلی این رویداد ایده‌ای با این مضمون است که همه انسان‌ها در زمین باید به غذایی سالم، ایمن و کافی دسترسی داشته باشند.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور ما در زمینه تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی در جایگاه مناسبی قرار دارد، گفت: برگزاری این رویداد در یک کشور اروپایی این امکان را به ما داده است که اندیشه، تفکر، توانایی و قدرت کشورمان را به دیگر کشورهای جهان معرفی و بشناسانیم و به نوعی یک فرصت طلایی به‌شمار می‌آید.
شجاعی با اشاره به شعار اکسپو شانگهای چین تحت عنوان “شهر بهتر، زندگی بهتر”، گفت: در اکسپو 2010 شانگهای، جمهوری اسلامی ایران نیز با شعار “شهر ایرانی، شهر عدالت و مهرورزی” در این نمایشگاه شش ماهه حضور یافت و 10 نماد و سمبل زیبا برگزید که بافت یک تخته فرش و گره زدن توسط هریک از بازدیدکنندگان در طول 6 ماه برگزاری نمایشگاه به منزله با هم بودن و برای هم بودن و نیز اجرای موسیقی سنتی به نشانه مهر و مهرورزی در جامعه ایرانی از جمله این نمادها بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اکسپو ۲۰۱۵ به‌عنوان المپیکی در حوزه‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: دستگاه‌هایی همچون سازمان میراث فرهنگی و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند این وزارتخانه را در برپایی هرچه بهتر پاویون ایران در میلان یاری دهند.
یادآور می شود، اکسپو 2015 رویدادی جهانی در زمینه معرفی خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و سنت‌های مرتبط با صنعت غذا است.
دسترسی همه انسان‌ها به غذایی سالم، ایمن و کافی